dimarts, 11 d’octubre del 2011

Sant Feliu Sasserra vs Auckland

4t pis
Quan vivia a Sant Bartomeu, vivia en un quart. Les últimes tres setmanes la meva classe era en un quart. El pis a on visc ara és a un quart. Jo que esperava la meva oportunitat, ara que visc a la ciutat dels gratacels, poder viure ben amunt en les alçades i sembla que no és possible

Transport
Quan vivia a casa, bàsicament em movia amb cotxe per tot arreu. Aquí el meu aliat principal va ser el bus mentre vaig viure en família. Caminar sempre molt, que en els pobles no es fa. Les distàncies són tant relatives! aquí caminar 20 minuts vol dir ser aprop, a Sant Feliu caminar-ne 2 vol dir ser lluny.

Sant Feliu vs Auckland
622 habitants (2006) vs  1.237.239 habitants (2006)
Sant Feliu és un poble que la Tomoko (Japonesa), quan va veure les fotos, va qualificar de "típic" Europeu mentre que Auckland és una gran ciutat invadida pels gratecels al centre i plena de cases amb jardí al suburbis. En ambdós llocs el ritme de vida és relativament tranquil. Clar que el que per a un lloc és tranquil no significa que hagi de ser-ho per l'altra...

Festes i esdeveniments
A Sant Feliu els esdeveniments són part de la cultura popular i/o religiosa sovint. A Auckland són més aviat de caire multicultural, és un "tot s'hi val". I és que aquí passejar-se pel carrer amb la disfressa més ridícula que puguis comprar, ballar al mig del carrer quan el semàfor peatonal està verd o simplement ser diferent és normal.

Bé, de ben segur que podria fer una llista llarguíssima amb tot això, però llavors un altra dia no tindria què escriure aixì que avui ho deixarem estar aquí!