dimecres, 30 de novembre del 2011

Visat

Ni més ni menys que l'últim dia de l'any se m'acaba el visat d'estudiant. Així que per poder estar en terres kiwis una temporadeta més calia allargar-lo. Així que vaig demanar on era l'oficina d'immigració i a fer papers.

El primer problema va ser en trobar l'oficina. Arribo al número que la Tracy, secretària de LSI, m'havia dit. Pujo les escales mecàniques i vaig a parar al carrer del darrere. Cap senyal d'ascensors o res més per pujar a l'edifici ni tampoc veig indicacions. L'endemà pregunto a la gent que porta aquí més temps. Així que torno a enfilar cap allà. Aquest cop, aconsegueixo trobar  els ascensors que estaven amagats. Nou problema: apreto el botó del 4t  pis i no em fa cas. Ho intento de nou varis cops i res de res. Al final encara no sé com arribo a dalt. Tancat. No fos cas que els funcionaris treballessin massa. De totes maneres puc agafar el formulari que necessito.

Començo a moure papers, que si fotos i altres històries amb vinagre. Però necessito una guia per acabar d'omplir el formulari. Tercer intent. Aquest cop trobo obert. Em dirigeixo a la finestreta per demanar els meus dubtes i molt amablament em van dir el què havia d'omplir i els torno a demanar però és que tinc dubtes. I em diuen limitat a omplir el què t'he marcat aquí i prou. Així que davant l'enorme esforç dels funcionaris vaig intentar trobar la guia que necessitava. Vaig intentar demanar a on era. Sense èxit. Al final l'aconsegueixo trobar abans que la cara de gos que voltava per allà em fes fora perquè tancaven.

Bé, davant l'èxit em poso a llegir la guia i segueixo tenint alguns dubtes. Demano a la meva escola i me'n solucionen alguns. I de nou torno a "Labour Department" (el nom del departament on fan els visats). Només em queda un dubte, i la resposta és tan senzilla com un "sí" o un "no". Simplement no volen ajudar ni escoltar. Els dic, bé doncs com a mínim digue'm com he d'entregar els papers. Em donen un sobre i m'assenyalen la bústia. 5 minuts abans de tancar. Busco algú o altre per allà. Tant amables com tots i com sempre. marco el què em dóna la gana perquè no estava segura de l'opció correcte. Em fan fora. Però finalment tiro el sobre a fora abans de marxar. Simplement creuant els dits i a esperar.

Doncs bé una setmana després de la meva última aventura amb aquesta gent rebo un e-mail amb les dades per consultar l'estat del meu visat. I al cap de poques hores veig que posa "acceptat" i caducitat el 31 de gener de 2012. Miro el meu compte corrent i ja m'havien cobrat, com no. Només diré que malgrat ser uns lladres, i la seva mala atenció al client i més tenint en compte la pasta que val, han sigut molt eficients. No com la primera vegada que vaig haver d'esperar un pilot de setmanes. Ara només cal esperar que arribi el paperot.