divendres, 30 de desembre del 2011

Greymouth - Franz Josef - Queenstown

Aquesta és la ruta que he fet des del dia de Sant Esteve

A Franz Josef hi ha una de les glaceres del país. Té la particularitat de trobar-se a tan sols 200 metres sobre el nivell del mar. Així que va tocar explorar-ho una mica. Ens van equipar amb pantalons, jaquetes, grampons, guants i gorros i cap a caminar! L'ascens és lent, cada guia de reconstruir part dels esgraons per tal que els turistes puguem pujar-hi còmodament. És simplement impressionant. El gel blau, els colors, les vistes etc. Aquí hi haviem fet una ullada amb la Laura quan em va visitar el mes d'agost, i vaig tenir la sensació que la glacera havia retrocedit bastant.

Quan vem arribar vem anar a fer una capbussada a la piscines d'aigua calenta de just al davant del nostre allotjament. Que bé que es va posar! Vaig anar a dormir aplatanada.

L'endemà ens vem llevar a les 6 del matí per fer via cap a Queenstown. De camí vem visitar un llac a prop de la glacera Fox i el llac Wanaka. Ja a la tarda, poc abans d'arribar, vem fer una parada a AJ Hacket, pioners del ponting (Bungy jump). Uns quants atrevits van saltar. Jo, després de rumiar i de sentir els més valents dient que acollona de veritat, no ho he provat (de moment).

Un cop "a casa", em vaig retrobar amb la Sue (Corena) i la Tomoko (japonesa). Segurament demà el Tobias (suís) serà aquí. Ara toca pensar què farem per cap d'any.

Però el què toca ara és pensar quins esporsts d'aventura faré. El dia 1 de gener a les 7 del matí torno a viatjar de nou fins a l'extrem sud del país.

amb la Tomoko, ahir a Queenstown

Franz Josef Glacier


Wanaka

Bungy jump

Queenstown de nit, vistes des del llac (11pm)